وكيل كاهش سن شناسنامه

وكيل كاهش سن شناسنامه

وكيل كاهش سن شناسنامه

۱۲ بازديد

 

وكيل كاهش سن شناسنامه :ممكن است افرادي مدعي اين موضوع باشند كه سن واقعي آنها در شناسنامه ذكر نشده، اين ادعا ممكن است بنا به دلايل مختلفي باشد از جمله اينكه مثلا مامور ثبت احوال سن او را به اشتباه ثبت كرده و يا اينكه برادر بزرگتري داشته كه قبل از بدنيا آمدن او فوت كرده و وقتي كه او متولد شده به دليل علاقه پدر و مادر به برادر بزرگتر از همان شناسنامه براي او استفاده كرده اند و شناسنامه جديدي براي او نگرفته اند.

محل مراجعه براي تغيير سن با توجه به ميزان مورد تقاضا متفاوت است، مثلا اگر تغيير سن بيش از 5 سال باشد، متقاضي بايد به كميسيوني موسوم به كميسيون تشخيص سن مستقر در فرمانداري شهرستان محل صدور شناسنامه است رجوع كند. در اين كميسيون افرادي از جمله فرماندار يا بخشدار به رئيس ثبت احوال حل، پزشك منتخب ، مدير عامل سازمان بهداري استان و رئيس شوراي اسلامي شهر يا بخش است. در اين كميسيون رياست را قاضي دادگاه بر عهده دارد. لازم به ذكر است كه هر فرد تنها يك بار در طول عمر مي تواند از اين راه اقدام كند.

افراد از اين طريق مي توانند در خواست افزايش و كاهش سن خود را داشته باشند. به طور مثال فردي ادعا مي كند كه در شناسنامه سن او 30 سال است اما در واقع سن او 38 سال است. يا اينكه مدعي است سن او در شناسنامه 37 سال است در حالي كه به واقع او 30 ساله است. در هر صورت او مي تواند از اين طريق اقدام به اصلاح سن خود نمايد. مورد دوم حالتي است كه سن فرد كمتر از 5 سال، با سن ادعايي او اختلاف دارد، در اين مورد فرد بايد به دادگاه مراجعه كند و بر طبق تشريفات مخصوص نسبت به تقديم دادخواست و طرح دعوا اقدام كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.